Ofte stilte spørsmål om betaling til og fra utlandet

Hvor finner jeg betaling til utlandet i nettbanken?
Denne finner du ved å velge "Betalinger" i meny til venstre - deretter velger du "Betale". I toppmenyen finner du "Betaling til utlandet".

Betaling til utland er sperret i nettbanken. Hva gjør jeg?

Nettbanken blir sperret for utlandsbetaling av sikkerhetsmessige grunner ved inaktivitet over en lengre periode. For å åpne opp igjen, ta kontakt med kundeservice på 72 40 40 40 eller e-post post@oppdalsbanken.no

Kan jeg betale til utlandet fra Mobilbanken?

Nei - det er ingen løsning for utlandsbetaling i Mobilbanken i dag.

Utenlandsbetaling vises ikke i forfallsregister, hvorfor?
Når du har godkjent en utenlandsbetaling med dagens dato, vil ikke denne vises i forfallsregisteret. Den vil ikke vises på konto før den er kurssatt og bokført konto.

Jeg får ikke SMS med kode for ekstra sikkerhet ved betaling. Hvorfor?
Det kan hende at vi ikke har registrer ditt mobilnummer eller at denne er registrert feil i vårt system. Noen få teleoperatører godtar ikke å motta SMS fra fem-sifferet nummer. 
Kontakt kundeservice på 72 40 40 40 eller e-post post@oppdalsbanken.no

Hvor finner jeg mitt IBAN-kontonummer og SWIFT/BIC-kode?
Oppdalsbankens SWIFT er OPPDNO21
Ditt IBAN-kontonummer finner du i nettbank, mobilbank under kontobetingelser eller på din kontoutskrift. I Mobilbanken trykker du deg inn på den aktuelle konto - deretter velger du "Kontobetingelser" (nederst til venstre på iPhone og i trepunktsmeny på toppen til høyre på Android). Når du logger deg inn i nettbank trykker du på trepunktsmeny bak den kontoen hvor du skal ha IBAN-nummer og velger "Kontobetingelser".