Hva betyr BID-1437?

Feil kode er tastet inn. Sikre at du har riktig kodebrikke og leser kodebrikken riktig vei.

Trykk på kodebrikken for å få frem ny kode og forsøk igjen.

Hva betyr BID-1439?

Det betyr at din BankID er sperret. Ta kontakt med oss på tlf 72404040 eller 03850 så hjelper vi deg.

Hva betyr BID-1450?

Feil personlig passord er tastet inn for mange ganger og BankID er sperret. Ta kontakt med oss på tlf 72404040 eller 03850 så hjelper vi deg.

Hva betyr BID-1456?

BankID sertifikatet har utløpt. Ta kontakt med oss på tlf 72404040 eller 03850 så hjelper vi deg.

Hva betyr BID-c167?

Mobiloperatøren du bruker kan ha sperret BankID på mobil. Det kan skje hvis du for eksempel har endret abonnementet eller byttet SIM-kort. Du løser det ved å logge deg inn i nettbanken med vanlig BankID (kodebrikke) og bestille BankID på mobil på nytt. 

Hva betyr BID-2031, 2032, 2033, 2034, 20a1, 20a2, 20b0, 20b1?

1. Du har en gammel versjon av nettleseren din. Nye versjoner er både sikrere og mer stabile.

2. Du har dårlig internettforbindelse eller treg pc/mac. Sjekk først at du har nett. Hvis ikke slå av eller trekk ut strømmen på modemet/routeren og start på nytt. Virker nettet som det skal, prøv å starte pc/mac på nytt. Opplever du fortsatt at internett er ustabilt - ta kontakt med din nettleverandør.

3. Sitter du på et jobbnettverk og bruker Internet Explorer 10 eller 11 må https://csfe.bankid.no legges til i trusted sites. Dette gjøres som regel av IT-ansvarlig.

4. Du kan bruke en annen nettleser.

Hva betyr BID-5000, 5001, 5002, 5003?

Lukk nettleseren, vent noen minutter og forsøk igjen.

Hva betyr BID-500a, 5007, 1118, 1299?

Forsøk først å slette midlertidige internettfiler. Lukk deretter alle vinduer, åpne nettleseren på nytt og forsøk å logge inn. Alternativt kan du også prøve en annen nettleser om du har det.

Hvis dette ikke hjelper, kan det være lurt å restarte modemet eller trådløs ruter.